Thisted Dagblad 4. december 2002

Startside
Sydthyskandalen
Besøgsstatistik
Seneste nyt
Indholdsfortegnelse
Afsnit
Aviser og blade
TV-Midtvest
Journalisthøjskolen
Borgmesteren
Direktør Lars Sloth
Direktør Hanne Fleron
Personalemapper
Aktindsigt - alkohol
Alkohol i tal
Positiv-listen
Aktindsigt i øvrigt
Økonomiudvalget
Kommunalbestyrelsen
Revisionen
Tilsynsrådet
Statsamtet
Indenrigsministeriet
Datatilsynet
Politimesteren
Afhøringsrapporter
Statsadvokaten
Rigsadvokaten
Ombudsmanden
Retsudvalget

 

 


Ole Engelbrecht Jensen, Østre Allé 22, 7760 Hurup Thy skriver:

Kommentar til Jørgen Christensens læserbrev i Thisted Dagblad den 28. november 2002

"2003 - Afregningens år"

Jørgen Christensen skriver ”Det er jo ikke helt sikkert, at der er lavet fejl og ulovligheder, fordi man ikke får ret i en sag, og ellers er der jo gode klagemuligheder” samt ”En sag kan aldrig føres i avisen med et positivt resultat”.

Til den første påstand kan jeg kun sige, at der er 100% sikkert, at der både er begået fejl og ulovligheder af embedsmændene i Sydthy Kommune. Der ligger dokumentation på min hjemmeside for adskillige ulovligheder.

Jeg har den 23. januar 2002 indgivet en klage til borgmesteren over it-koordinator Arne Mikkelsens ulovligheder med en opfordring til borgmesteren om, at Sydthy Kommune selv indgav en politianmeldelse. Hvad er resultatet? Der er absolut ingenting sket.

Så du har fuldstændig ret i Jørgen Christensen, at det er godt, at der er nogle klagemuligheder. Hvis de ikke var tilstede, ville vi som borgere være udsat for endnu mere horrible og hovedrystende indstillinger fra nogle inkompetente embedsmænd.

Der er blot det problem, at nogle af disse klageinstanser, som er tæt på Sydthy Kommune, og som embedsmændene ofte har kontakt med, ikke opfører sig objektivt ved bedømmelse af borgernes fremlagte sager. Der bliver taget meget store hensyn til de embedsmænd, som har foretaget ulovligheder. I flere tilfælde har man valgt, at se bort fra meget belastende bevismateriale.

Det betyder længere klagetider og forøgede udgifter for borgerne. Det er en forhalingstaktik, som foregår helt bevist fra Sydthy Kommunes side i håbet om, at borgerne til sidst giver op. Når der så endelig kommer et resultat ud af klagerne, følger Sydthy Kommune ikke op på sagerne, og foretager de nødvendige afskedigelser.

Sydthy Kommune er kendt for, ikke at besvare borgernes henvendelser. Den eneste mulighed er derfor, at henvende sig til den lokale presse. En borgmester eller en kommunalbestyrelse kan ikke vedvarende sidde borgernes kritik overhørigt.

Ved borgernes indsats med at skrive læserbreve, og avisernes til at bringe dem, vil det i fællesskab lykkes, at få ændret på sammensætningen af embedsmænd i Sydthy Kommune. Jeg ser fortrøstningsfuldt og med glæde frem til næste år, som vil blive ”afregningens år” for det kommunale embedsvælde. Jørgen Christensen du kan derfor være 100% kan sikker på, at omtale i aviserne vil føre til et positivt resultat for borgerne i Sydthy.


 

Startside ] Op ] Thisted Dagblad 7. januar 2003 ]

læs om de nyeste udviklinger i it-skandalen fra Sydthy kommune på www.sydthyskandalen.dk

Copyright © 2000 it-konsulenten
Senest opdateret: 16. november 2004